onsdag 11 april 2012

Dagens (två) ridpass

Idag red jag tillsammans med Lollo, till manegen och tillbaka. Arrow var lite dum på vägen ner, men det var för att vi stannade hästarna först, eftersom vi trodde att hundarna som Pherrari var rädd för, skulle gå förbi men det gjorde de inte. Eller, de var kanske delvis det, och att han inte ville till manegen? ;) Var sååå arg på honom där ett tag, trampade ner i diket och stegrade och höll på gjorde han. Hahah, utbrast flera gånger -" j*vla hästskrälle!!!"  så att säkert halva parken hörde det, men sen lugnade jag mig och var inte arg längre. När jag tänker på hur mycket jag kommer sakna honom i sommar så blir jag bara fylld med kärlek och glömmer hur dum han kan vara... naww haha 
 Red i ridhuset i ca 30 minuter, han hade träningsverk i kroppen sen igår så jag bara joggade runt utan krav i en låg form. 

När jag kom tillbaka hade den nya ponnyn kommit till stallet och de hade snott våran sadelhängare!! Jag och Sofie städade och ordande upp i stallet och sen fick jag bråttom ner till Billdal för hästkunskap & lektion. Hade Glenn, som jag inte ridit på jättelänge. Han kan vara lite svår i dressyren, lite ostadig i munnen. Så det gick väl inte sådär suprbra, helt ok. Det var mest skritten han var fin i, lite i slutet på traven och så.

Efter lektionen pustade jag med lite gött häng i form av Paula och Agnes. Sen cyklade till Stall Selin och möttes av ett lika gött häng där, lilla Carl sprang runt och sprutade massa vatten på alla tjejer, inte bara jag som blev dyblöt.. Åhh, det är så härligt att bara vara i stallet utan att mocka eller fylla på hö eller nåt hela tiden, bara hänga med lite goa människor och chilla! 

Imorgon blir det dressyrträning för Jenny på morgonen, privatlektion för ingen annan kunde vara med. :) 

kraaam

//Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!