torsdag 17 februari 2011

Tjollahopp!! =D

Sorry borry för mkt oaktiv bloggning från min sida. ^^  Nu ska ni få en lång historia att läsa om ni orkar. =)

I fredags, i princip direkt efter skolan blev jag och pappa skjutsade ner till flygplatsen. Där hr vi då fail wail nr 1. Signe var sjuk, och kunde inte åka med. Men har man grov feber och ont i huvet så har man. Första planet, till Stockholm var i tid. =) Sen åt vi på Arlanda  och spelade minigolf på pappas telefon, eftersom min är på lagning,.. -.- Det planet var två timmar sent.^^ fail wail nr 2. Så ungefär kl 11 kom vi till Scandic klåparhotell i Luleå, som jag och pappa kallade det. xD. Fail wail nr 3.

Nejnej inget illa menat men.. När vi kom trodde dom att jag var en annan en vem som hade bokat. Nästa morgeon, pappa hade tagit en stor tallrik med mat, och skulle hämta kaffe. När han kom tillaka stog servetrisen och hällde ut hans mat, men vid bordet brevid var det massa äggskal och tomma filskålar. ^^
Sen åkte vi hem till Klangen, pappas gamla kompis. Vi fick fika och sen åkte vi på sight seeing och nostalgitripp. =) Pappa berättade åter igen historien om älgen som jagade honom. Vill ni höra?  Jo, pappa och en annan kompis urban var och åkte miniskidor i bostadsområdet. Plötsligt kom en älg, men det såg inte pappa. Urban ropade från en bit bort: En aalg! En aalg! Pappa fatta ingenting och fortasatte åka. Men så bärjade älgen jaga honom! Han sprang och hoppade in i en trädgård bakom en buske. =D Hahaha..

På söndagen var vi ute och åkte på isen med bilen, i Luleås skärgård. Lite läskigt men coolt. =) Vi åkte ut till en ö och fikade på ett café. =) Myspys! Sen åt vi middag på kvällen hos Klangen.

På måndag kom den stora Fail Wailen nummer 4. Kyylan, 33- på Storklinten dit vi skulle. Inte heller i nån annan backe vare öppet. -.- =( VI fick helt enkelt åka och shoppa. =D

Tisdag var det oxå för kallt, vi gick omkring och var bittra. Så var vi hittade på då var att åka till Finland. Vrf inte? xD Det tog bara en timma att åka dit, och sen åkte vi längs hela Torneälven, tror jg. =) Det  var asnice, och jag har tagit ca en miljard bilder på resan, som kommer dyka upp snart. =D Vi åt på ett gammalt café i Övertorneå.=D På kvällen gick vi på basket, sådär halvkul. Men pappa och Klangen gillade det. ^^

Onsdag gick vi på museum, och shoppa lite till. =D I Luleå finns faktiskt Sveriges äldsta shoppningcenter. =) Vi åt semla och drack fanta i glasflaska. Till lunch åt vi på Margaretas världshus. =) Massa uppstoppade djur tp. ^^ Konstigt. Jag smugglade med mig massa pepparkakor! xD Ännu en glasflaska fanta, assnygg design! Ny samling jag har påbörjat.. Sen åkte vi hem på kvällen, såklart. När vi kom hem och slog på tvn, såg vi oss, det var basketen vi varit på!! =D Haha. jag har aldrig vart på tv förut...

Jahapp, det var det då. Bjsbajs med ingen skidåkning, men kul ändå! =)

Kram kram =) <3 Ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!