söndag 10 april 2011

Arbetsdag på Billdal

Det är något fel på mig! Både i morse och igår vaknade jag typ halv 7 på morgonen fast att jag kunnat sova till över 8..?  Fast jag hoppas i och för sig att det inte blir jättesvårt att gå upp imon bitti.. ^^

Idag var det arbetsdag på stallet, vi var naturligtvis där, prick 10 när det började. Vi fick uppgiften att hjälpa Helena och Marianne att röja uppe på loftet av klubbstugan. Fast efter tre minuter såg Agnes och Rebecka en spindel och valde att byta station. De hade inte äns kommit upp på loftet än.. Så det var bara jag som var kvar. De ville egentligen ha en karl till hjälp  men ingen kunde komma så jag fick släpa tunga säckar och kartonger ner för den trånga trappan.. Men det var kul ändå, vi hittare typ bokföringar eller nåt ända från år 1815! =)

Sen hjälpte jag Rebecka och Agnes att städa spotspiltan.

Vi mockade ponnyhagen när hästarna gick där, med hjälm, och det var mysigt. Kul att se hur hästarna betedde sig utanför stallet och så.. =P

Jag och Agnes åkte i flaket bakom fyrhjulingen när Sofia körde, det var askul! =D

Sen hjälpte jag till att måla staketen och fick massa färg i håret. xD Efter fikat åkte vi hem, och höll det glada humöret uppe med att städa hela huset. Efter att ha våttorkat mitt rum var jag sugen på att pyssla lite, och satte mej med ett pysselkit jag fick i födelsedagspresent och inte använt förrän nu. =)


Gjorde ett litet hus typ..




Här är lite smått försenade bilder från talang i torsdag - fredags. xD Mobba oss inte för dom konstíga kläderna och minerna!



Kerstin, jag, Sirinthra, Frida och Alice

Jag och Kerstin

Sirinthra

Frida


Ha det bra, kraam!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!