måndag 18 april 2011

I ♥ Dressyr

Denna helgen har jag verkligen haft fullt upp..

Tävlade ju buhuscupen igår!

Dressyr, häst omgång 1 på Clareberg. =D

Dunder hade aldrig varit ute och tävlat förut och vi hade ingen aning om hur han skulle vara. Han hade kunnat bli jättspänd och tittat på allt eller bara varit som vanligt typ. Han skötte sig superbra verkligen! Gick bra att lasta/lasta av, leda omkring och rida. =)

Förklassen gick bra och jag var nöjd. Men domaren var sjukt snål med poängen..
Jag fick 56% men jag var jätteglad för att han skötte sig så bra! Han brydde sig inte ens om att det var en manege han aldrig varit i som var helt annorlunda jämfört med hemma. =)

Sedan så efteranmälde jag till individuell start i lagklassen. Hamnade sist på startlistan och fick vänta i typ 9 timmar.. =P Det var sjukt långtråkigt, men vi ledde omkring Dunder jättelänge för att han skulle slippa stå.

När klockan var typ 6 så började jag rida fram igen. Han var fortfarande jättemjuk och fin sen första ritten. Gick in på banan och gjorde en toppenritt. Trots att det hade varit varmt och väntan hade varit lång så var Dunder underbar. Verkligen över förväntan på hans (och min) första tävling utanför stallet. =) Andra ritten fick jag 63% och kom delad sjua. =D


Asså jag är jätteglad sen ogår, det gick verkligen över förväntan och Dunder var bäst! Ni kanske tycker att det inte var ngt särskilt men det betyder jättemkt för mig att han var så duktig. Tack så mkt till Karin, bästa hästskötaren man kan ha! =D ♥



Idag då så var det dressyrtävling och jag red Jameena, Dunder var upptagen när jag skulle anmäla mig. =(
Det gick helt ok, hon var ganska lat bara men hon hade en bra form tyckte jag. Fick 56%.. ^^



Bilder från igår. ♥♥
Filmer kommer i annat inlägg. ;)








Sötare finns inte. ♥♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!