lördag 26 mars 2011

Fredag och lördag! =)

Halloj! Vill bara tilllägga att mitt förra inlägg var det Josefin som skrev, inte jag.. Hon har oxå gjort en blogg : Josefins Blogg . =P

Ifgår var det fredag, en fullspäckad men trevlig dag! På morgonen, kl kvart i åtta, kom vi ner till stallet, jag och Frida. Vi skulle praoa, och detta fick vi göra :

Fika med personalen, jag spillde saft det första jag gjorde..

Fylla vagnen och fodra manegestallet

Sopa och fylla vagnen igen

Ta ut privathästarna, jag paxade Gunnar <3

Mocka och ströa stora stallet

Fylla på alla tjugo påsarna så proppade som möjligt

Fylla kraftfoder i stora stallet

Bära hinder och se när Jenny hoppade Zlatan

Bära tillbaka hinder..

Borsta Angel (jag, Frida Josefin och Paula)

Äta lunch med resten av personalen

Sopa i trappan, entrén och på läktaren

Ta in privathästarna, åter igen Gunnar.. Frida lyckades ta in Ubbe helt själv, aldrig lett en häst förut!

Ta in storhästarna

Visitera dem och borsta av dom

Göra iordning ett par hästar för HK-lektionen

Äta vofflor! =D


Sen när vi hade gjort allt för dagen, gick jag och skötte Gunnar. Borstade, pratade med Annie och sen skulle hon rida, så jag mockade och fyllde mat. =)
Frida, Rebecka, Paula och Josefin åkte hem och jag skule rida. Hade Laika, den lilla segproppen.. Men hon var en snel hest och det gick ganska bra. =P Vi gjorde denna övningen:



Sen, 25 min efter att ridlektionen slutade skulle vi träffas på Ica och gå till Linnea. Skulle. Jag fick skynda mig att duscha i stallets dusch. Vattnet blev inte varmt och jag fick duscha i isvatten. Sen när jag kom i tid då, kvart i sju, så var det bara Josefin och Rebecka som  var där. ^^ Johanna och Sarah kom med, och vi mötte Lisa och sen Ylva på vägen. Hemma hos Linnea dom andra. =) Hon hade ett jättefint hus, och vi hade en mysig kväll med  Us. =D   Kom hem kvart i 12..

..och gick upp åtta i morse. Red Kitty, samma övning som i går. Det gick helt okej typ.. Missade precis Annie och Gunnars träning med dressyrkickofffen, lite bajs där. Men med lektion kan man inte bestämma tid. ^^ Det hade tydligen gått jättebra iaf. =)

Jag mockade och vi fyllde mat. Mockade hon Gunnar och såg på kickoffeträningarna lite. Vi åt i cafet och åkte hem med Rebekas pappa. =)
 Om en stund ska jag, Frida och Sirinthra trräna, men Sirinthra var på stan just nu. ^^

See ya! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!