lördag 12 mars 2011

Tja!

Haha, idag har jag ridit. =P Jag hade Molly..

Detta hände på lektionen:
  1. Vi rider fram och allt, hästarna sköter sig.
  2. Vi släpper stigbyglarna, galopperar på volterna. Några hästar bockar lite, dock inte Molly.
  3. Vi tränar på galoppfattningar på volten, hästarna blir taggade av övningen.
  4. Plötsligt så smäller det, Glenn bockar så att han nästan flyger upp i taket. Samtidigt får Molly typ ryck och börjar stegra och bocka och kasta sig. Jag åker omkring som en vante i sadeln, men sitter kvar. Ellinor trillar dock av och skadar sig så att hon inte kan rida vidare. =(
  5. Glenn får stå i mitten och skämmas. xD
  6. Molly typ lugnar sig hyfsat.
  7. Fast när jag minst anar det så dyker hon bara ner med huvudet och gör världens bocksprång. Jag typ kastas med och hamnar hängandes på sidan. Fast Molly var en snel hest och stannade så att jag kunde kravla mig upp. När jag tittar upp så har Laika bockat av en tjej som jag inte minns namnet på, hon kan heller inte rida vidare. =(
  8. Både Glenn och Laika får stå i mitten och skämmas.
  9. Vi travar och skrittar av hästarna.
Fail wail säger jag bara. Tur att jag inte trillade av men det var riktigt scary när typ alla hästar bockade. Molly var vildhäst idag. xD

Iallafall så hade US rykttävling efteråt. Najs! =D Vi hade hur mkt kakor som helst. xD




1 kommentar:

  1. Välkomna till en uppvisning i rodeo på Billdals ridklubb!;D

    SvaraRadera

Skriv här!