tisdag 12 juli 2011

Haha

Fick en idé förut. Kanske det sjukaste jag har gjort på länge. xD Tog nämligen 'top coat' nagellack (Sånt som man penslar över för att det ska glänsa) på nosgrimman som tillhör tränset som följde med i de överfyllda ikea-påsarna jag köpte av Matilda. (Lång mening xd) Det låter sjukt, javet men jag var tvungen att prova! Vi har nämligen en annan nosgrimma som vi köpte, för att han har ju pullar i vanliga fall och då ville vi ha en till. Sen så var det förstås en på Matildas gamla träns oxå, och vad ska man med två nästan likadana nosgrimmor till? Jo, man ger den ena en helt ny look! Hade ju aldrig vågat testa med den nya nosgrimman..

Lackade nosgrimmor är ju grymt snyggt, så jag kom helt enkelt på ett billigt alternativ. Väldigt nöjd. ;P

Faktum är att det blev över förväntan, testade först på en liten osynlig yta. Provade även att ta bort det med nagellacksborttagning och det fungerade. Så jag 'lackade' helt enkelt hela ovansidan av nosgrimman och resultatet blev super! Grymt nöjd. ^^


Såhär gick jag tillväga: 1. Smörj nosgrimman och låt den torka ordentligt. 2. Testa på en liten osynlig yta först. 3. Blir det bra, fortsätt att lacka hela ovansidan av nosgrimman. Undvik att lacka för långt ner, där spännena är. Där slits det mkt. Jag valde att bara lacka mellan pilarna. (Bilden) 4. Låt torka ordentligt. 5. Klart!



2 kommentarer:

Skriv här!