lördag 16 juli 2011

Prästost

Dagens Svensk Ridsport-besök blev lite failat - då jag hade beställt en viss hjälm som vi skulle bara hämta idag. När jag provade den satt deen jättebra och allt, men idag när jag skulle prova den en sista gång så sa hon i personalen att de töjer sig och jag skulle ta en sorlek mindre. De hade inte den framme i rättt färg, men jag provad den i svart, och den satt ännu bätttre men jag vile ju ha den i marinblått. Den ända de hade inne var en i läder typ och det vill jag inte ha! ^^ Så vi ( Rebecka ) köpte magic brush borstarna bara och så får vänta med resten till de fått in hjälmen eftersom vi vill använda rabattkupongen till allt. Jaja.


Sedan släpptes jag och Rebecka på stallet och vi tog in Präsost ( Preston haha ) från hagen och borsade med de nya borstarna. Gjorde 4 videobloggar som kommer upp men det är bara Rebecka teknisk nog att fixa...

Sen tränade vi lite i hagen med honom. Det gick bra först, tills morötterna tog slut.. När vi var tvugna att ta gräs / vass som belöning tyckte han det var effektivare att bara beta själv. Men jag förstår att han inte var lika fokuserad idag. Dels så var det mycket varmare och så funkade typ inte insektssprejen lika bar idag så det satte sig en mass bromsar och skit på honom som han var tvugen att ta hand om.
Tillslut så gick vi in i vasshavet alla tre och han käkade maten som stod som lämpligt honom till huvudet, haha! :) Så det var en mysig stund iaf.

På vägen hem åt vi hallon och blev astörstiga. ^^
Hemma badade vi i poolen och åt kladdkakan från igår. :)


Nu ska jag packa för vi ska till skåne imorgon igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!