lördag 26 november 2011

1000 ungar

Idag har några av de tusen barn som brukar vara (ivägen) vid fotbollsplanerna där man rider förbi. Närmare bestämt 37 st 11:a-åringar i ett stall som de tyckte luktade skit. Först tyckte killarna att det var jättetöntigt/tråkigt/läskigt att rida men när de väl satt uppe ville de aldrig hoppa av. Jag fick leda Liza i varje grupp - typ 4 gånger 20 minuter, och idag var hon ingen glad prick. Jag fick såklart säga att hon var jättesnäll för att de små pojkarna inte skulle bli rädda, men i själva verket bet hon mig två gånger - en gång i magen och en gång i armen. Sen såg jag upp lite nogrannare, haha.  Killarna tyckte att det  var jätteroligt och ville helst rida igen. :)  Trots att inte så många kunde komma och hjälpa till, löste det sig bra och det var faktiskt väldigt roligt. Linnéa var ridlärare och hon gjorde det jättebra!

Sen byggde vi banan till KM som är imorgon, gick den och pratade lite om morgondagen.

Jag och Rebecka stannade kvar och pyssslade i stallet, knoppade, smörjde osv. Mysigt att spendera en lördagskväll i stallet dagen före tävling. :)

dressyr-KM i våras, jag och Jameena. Ska ha henne imorgon oxå. :)

//Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!