tisdag 8 november 2011

Soft

Carro ringde mig i morse nästan precis innan jag skulle gå till skolan och sa att vi hade sovmorgon till kl 11 idag, vi börjar tio i nio annars! :D

Hur som helst, så blev dagens planer lite ändrade för Ellen skulle inte rida Phrerrari idag. Igår var ju Linnea och Pherrari med om en hel del.. Hoppas de båda mår bra nu i alla fall.. :)

Jag tänkte ta några varv runt galoppslingan, eller longera lite, beror på hur mörkt det har blivit, vill inte rida ut i mörkret. Longerar jag så skrittar jag ner och hem såklart, men det tar ju inte så lång tid. Tycker att det är så skönt att bara kunna hoppa upp, snäll ponny! <3


Sen så har jag inte skrivit om gårdagens ridning... Jag skrittade ner till Billdal, och red en stund i paddocken. Renodlade hjälperna, och fick honom bra framme för skänkeln. Traven och skritten kändes han superfin i. :) <3
 När jag hade värmt upp bklev det ett ganska kort men intensivt pass med mycket galopparbete. Ökningar och minskningar av stegen osv.
 Linnea och Josefin väntade på mig så att vi skulle kunna gå ner till stallet tsm, och eftersom Linnea är vuxen så kunde hon vara med mig när jag hoppade några språng i paddocken, innan vi gick. Det gick bra. Arrow hoppade jämnt, inga extrema språng eftersom jag satte ett bra tyck i galoppen. Taggar inför söndagens revanch! ;D




//Karin

1 kommentar:

  1. Vem är Pherrari? oCh vem rider på den? hur ser den ut skriv lite om den tack!!

    SvaraRadera

Skriv här!