söndag 6 november 2011

Sammanfattning

Sammanfattning av vad som hänt sen i torsdags..

Torsdag:

Hjälpte till på Billdal och hade US-möte där vi bestämde mer om luciashowen och satte ut hästar på alla som ska vara med i KM hopnning. Sen var det träning för Jenny på Arrow. Det var bara vi denna veckan så Jenny fick rida en kortis på honom, han gick fantasktiskt bra och Jenny gillade honom! :)) Sedan när jag red gick det väldigt bra, är supernöjd. Kunde t o m göra gloppfattningar då han behöll formen och skänkelviningar då han både flyttade jättebra och fortsattte i form. På kvällen sov jag över hos Rebecka. :)

Fredag:

Sovmorgon, sen till stallet och vara med bebis och hjälpa Rebecka trava och galoppera över bommar, upphöjda och på marken. Ledarasprant, då jag var domare till rykttävling som Jennys elever hade. Allmänt fix inför RM, spökrunda och skrämma livet ur små barn, heheh.. :D  Sedan övernattning i stallet med Emelie, Josefin, Hannah, Rebecka, massa andra och massa barn. :)  Hela kvällen när de andra såg på film, knoppade vi våra RM-hästar och jag passade på att miljöträna Dunder lite.. x)





Lörddag:

Vi gick upp tidigt och åt frukost, klädde på oss och gick och kollade till våra hästar. Vi byggde banan till dressyren, som RM:et börjde med. :)  Dressyren gick sådär för mig. Jameena som jag hade blev väldigt spänd inne på banan och gick ur formen i programet. Fokuserade på att rida nogranna vägar, le mot domaren, sitta snyggt i sadeln osv. Fick 59,5 % som jag tyckte motsvarade hur det kändes. :)
Sen var det  sags för teoriprovet, som faktiskt var ganska svårt. Hade 35,5 rätt och det var bland de bättre resultaten iaf...
Sedan byggde vi fram för hoppningen. Jag, Susanna och Victoria stod på banan och hjälpte till ett tag, men sen fick jag springa ivög och sada min häst! Hoppade fram på typ 2 språng för det kändes jättebra. :)  Innan jag red fick jag tips av Tess som skulle hoppa Pippi (och Steppan) , vilket var snällt. Det var stilhoppning, men jag försökte att inte tänka för mycket på det utan att sätta ett bra tyckk i galoppen först. Det gick bra, ibland landade ho i fel galopp och ibland hann jag inte rätta den, men själva sprången kändes bra!

När alla hade hoppat så  blev det prisutdelning i cafét. Jag kom 2:a i ledaraspirant och specialgrupp-klassen, yeey! :D Jag vann en Kraft-hink, en borste, en rosett och en höpåse som det stod kraft på. Det var verkligen helt oväntat att jag skulle blir placerad - komma tvåa, jag som trodde att ha skulle komma sist. Även om jag inte hade vunnit nåt pris, så hade det varit en jätterolig dag med jättehärliga människor! <3

På kvällen blev det en barbacka-tur i mörkret med Rebecka och hennes pannlampa. :)
Ännu senare på kvällen blev det Halloween-middag hos bekanta.. Jag mest sov då jag var dötrött.


//Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!