onsdag 23 november 2011

Onsdagslektion

På hästkunskapen övade vi på å knoppa med ett gummiband, jag hade Billy och det gick brabra. ^^

På ridningen hade jag Molly. :D Hon är rätt svår i dressyren särskilt idag när vi jobbade med sidvärtes övningar och bakdelsvändningar. Emellanåt blev hon lite märrig och typ vägra gå framåt, backa osv. Hon tyckte att jag ställde för höga krav. ;) För så fort jag försökte jobba henne så gick hon superlångsamt men jag gav mig inte tills vi hade kommit över gränsen och hon lossnade. Då var det bara å mjukna och driva lite så gick hon av sig själv och man fick ett bra stöd i handen. Så när vi travade av dem så hade hon en fin, stadig form. Så tjaffset i början hade ändå gett resultat. Roligt roligt, jag är nöjd.

Hon är ingen häst som direkt kröker på nacken och anstränger sig till 110% i dressyren utan är en bestämd dam som man får lirka en del med. När det gäller sådana hästar tycker jag att det är viktigt att de har egen motor, så man har ngt att ta av. Silvia är ett till exempel, båda är ston så. ;d Har de bjudningen så kommer bakbenen med oxå sen när man väl har fått jobbat igenom dem.

Hoppningen däremot är verkligen hennes gren och hon gör det super! Hon kan bli lite väl het, men det är bara roligt. :)


Efteråt var hon rätt svettig så hon blev avsvampad, på med mystäcke å sen en rejäl rullning. ;P


Efter tidsbortslösning i cafét så cyklade vi till prinsponni och pysslade med honom. Imon koller hovis å han ska skos runtom med snösulor. ;)

Hare gött! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!