tisdag 22 november 2011

Tisdag igen

Det blev som jag planerat idag, dressyr. Dock med hoppschabrak, martingal och stallskor.. Kanske inte superseriöst men det är ju inte klädseln som är det viktiga. Fast, om jag får tillägga det, var vi väldans matchade med knallrött jw-schabrak och knallröd kl-jacka. :D

Skrittade till Billdal, mest på långa tyglar men när vi närmade oss paddocken började jag korta tyglarna, känna på honom, jobba skritten, flytta undan slänklarna osv. Tycker att det är lättare om man har jobbat honom lite ute först, då ha oftast är lite mer motiverad än i paddocken. Jobbade på serpentiner i paddocken i skritt och trav. Han var jättefin tills Emelie och Pippi kom, hahaha. x)

Sen gick jag över till att jobba på en stor volt. Han började protestera lite då som han gör när det blir tråkigt/jobbigt, både i galoppen och traven. Började om från början att jobba igenom skritten. Sen fattade jag galopp, och så fort han lossnade och gick fint berömde jag honom och saktade av. Gjorde så upprepade gånger, och Arrow fattade snabbt. Han blev mer på hugget och formen blev stadig och rund i alla gångarter, yaay haha. <3 Det kan vara bra att göra så ibland, om allt bara skiter sig, att börja om och ta en sak i taget. :)

Han var jättefin på slutet så då skrittade jag hem.
Nu har jag putsat sadeln, magplattan, tränset, martingalen och skorna. Ska mocka och fixa Arrows mat oxå, och om em timma kommer pappa och hämtar mig. Åh, att sitta och ta det lugnt med lite saft, riskakor, en stallkatt och en mobil i en varm sadelkammare är bland det mysigaste som finns! :))

//Karin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!