onsdag 7 september 2011

Heej

Idag var jag sjuk så jag stannade hemma från skolan, imorse var jag och mamma oxå i stallet å släppte ut hästar. :)

Kände mig bättre framåt eftermddan så jag åkte till stallet. Red lektion på Mimmi, det gick bra! Mimmi är en snabb och ganska het häst. Så i början är det enda man kan tänka på är typ; Bromsa, bromsa, bromsa. :P

Vi gjorde en markarbetesövning. 2 bockar med 16 m emellan. Sedan skulle man ändra galoppsprången mellan. Normalt för Mimmi var 5, men jag lyckades med både 7, 6, 5 och 4. ^^, Jättenöjd med dagens lektion, Mimmi är en rikigt rolig ponny! :D



På fredag så börjar jag rida lektion på Arrow varje vecka. Ska rida igen Simons gånger som vi betalat för. (Han har slutat)
Nästa vecka börjar dressyrträningarna för Jenny, det är vi och Agnes + Nypon. :)

Apropå dressyr, jag har anmält mig till min och Arrows fösta tävling. Ponnydressyr på Långeberga den 16 oktober. Lätt C:1 och Lätt B:1. Tagga! :D


Haha, Karin å Arrow. Gymkhana på sjöisavslutningen


1 kommentar:

Skriv här!