tisdag 20 september 2011

Idag och igår!

Igår red jag Arrow, ut med Sussanna och Preston. :) Preston hade varit och tävlat igår så han och Arrow var nog lika trötta.. (om inte Arrow var ännu tröttare)

Vi red runt fältet tre varv, två i lugn skritt, trav och galopp. Sen det sista rejsade vi halva som jag aldrig rejsat förut, haha! Det var superkul tyckte Arrow och jag och det gick extremt fort.

Sen hemma i stallet så fick Arrow en ordentlig rykt och äpplen. :) <3

Vi hade pysselmöte med US, tavlan blev riktigt fin och vi hade en mysig kväll! Glöm inte att anmäla er till OS i stallet också. Det är den roligaste aktiviten på hela året ju!!

Idag hade vi orientering med skolan så efter det gick vi hem innan nästa lektion. Jag glömde min mobil hemma så efter skolans slut gick jag hem och hämtade den, Signe följde med till stallet och vi cyklade.

 Min cykel var punkad märkte vi efter ett tag och det var mycket motvind. Men vi kämpade på och kom fram tillslut, efter dubbelt så lång tid som det vanligtvis brukar ta.

Arrow fick gå i paddocken idag, jobbade övergångar och lite lösgörande övningar, det gick bra i början och i mitten. Han var fin i formen och med bra bjudning. Men sen tröttnade han och la av.
Det gäller att få honom att tycka att det är kul, annars protesterar han efter ett tag. ;) Men vem tycker att det är kul att trava omkring i en blöt paddock egentligen... ?
längtar till vi får vårt manegekort...

1 kommentar:

Skriv här!