söndag 11 september 2011

Långritt

Hej!

Morse var mamma och Signe i stallet och gick ut på en promenad Arrow. Efter lunch åkte jag och mamma till stallet då det var möte. :)

Det var bra att få allt utrett, vi bestämde bl a annat att hästarna ska få mat 4 gånger om dagen nu och vilka hagar vi ska byta till. Alla var där, förutom Rebeckas familj som tyvärr inte kunde komma. Men det gör inget för vi kan ju bara meddela det viktiga. ;)

Sedan gick mamma till Comtesse och vi gjorde i ordning våra hästar. Idag fick Arrow ha det svarta setet. Lindar hans ben varje ridpass nu för att träna upp mig inför Sten-träningen på söndag. xD

Förresten så gick vi igenom gamla grjjer som ingen visste vems det var, och auktonerade ut det. Där fick jag ett par ljusblå benlindor och en ny sadelgjord gratis. Dock hade två av lindorna ingen kardborre - än - och sadelgjorden precis en sån som Arrow har. Men den är helare iaf!

Till själva ridningen:
Vi red hela Årekärrs-slingan idag, faktiskt jag, mamma, Arrow och Comtesse. Det var supermysigt, fint väder och allt. Arrrow var jättego! (förrutom de första 500 meterna, men sen gav han sig.)
Har faktiskt aldrig ridit hela rundan, har alltid vänt vid vägen efter 'nya delen'. Vi var ute i ca 2 timmar, väldigt mysigt.

 Typ 10 minuter efter att vi kom tillbaka blev det mörkt ute och dt var ridktigt mysigt att så och pyssla om Arrow i lamp-ljuset i uteboxen. Han blev faktiskt svettig, fast att jag red på dubbelt så långa tyglar som jag brukar och bara lät honom springa i sitt tempo, hahah! <3


dagens failbild..

Jag älskar dej!

ps. mina ben är inte så odjämna i verligeheten, mobba inte! x)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!