söndag 18 september 2011

Träning för Sten

Hej!
Idag åkte mamma, jag och Rebecka ner till stallet vid halv 8 ungefär och träffade Arrow ståendes i sin box. Han var täckt av lera och jag blev lite stressad - hinna ge honom mat, låta honom äta, borsta av all lera, linda och sadla på typ 45 minuter. Det tog inte så lång tid som jag trodde som tur var och vi kom iväg i itd. Skrittade ner till nya ridhuset på Billdal och red fram i 20 minuter ungefär. Sedan kom Sten, vi pratade lite och jag fick en såndär rolig öron-grej som jag hör vad han säger i sin lilla mikrofion. Red runt lite och sen fick jag komma in till mitten och vio pratade lite till- Sedan red jag i ca 40 minuter till och efteråt var jag och Arrow riktigt trötta och svettiga. Jag är mycket nöjd med passet!Vi jobbade renodling av hjälperna, att skänkel betyder framåt, att hand betyder bakåt och att spö betyder öka takten. Undra hur m¨ånga gånger han sa "reta honom med spöt" eller vad det nu var, haha.

Sten är en så otroligt duktig tränare och jag tyckte det var bland de roligaste upplevelserna jag varit med om.

Pappa tog¨bara 7 kort när han skulle fota, men mamma filmade mycket så är det nåt bra så kommer det väl upp här kanske.. Bilderna vägrar laddas upp på bloggen, men det funkar säkert imon eller ikväll. ;)



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!