onsdag 14 september 2011

Ponny med fart!

Hej! Sitter framför datorn, Tv:n och wordfeud och spelar med 6 personer. x)

Idag efter skolan åkte jag, Linn och Emilia till stallet Vi åt lite i Cafét, sen gick vi och gav arrow och hans kompisar middag oc´h sen gick vi tillbaka och hade hästkunskap. Konstigt å ha hästtkunskap utan Rebecka! Jag och Josefin var iaf ett lag, och de andra 3 i ett. Vi skulle lista ut vilka fem ridskolehästar var genom att få veta deras tecken, ålder och färg. Vi gick runt i stallet och jag och Josefin var klara med marginal! :D

På lektionen hade jag Mimmi, och vi hoppade. Först hoppade vi fram på ett relaterat avstånd, 16 m. Det gick bra, Mimmi var jätterolig att hoppa. Hon är ju väldigt pigg!

Sedan hoppade vi en bana på 5 språng två gånger var. Gick väldigt snabbt första gången, trots att hon tar korta galoppsprång så blev hon rätt lång och det gick för fort för att hon skulle kunna taxera bra. Andra gången gick mycket bättre, kunde ta ut vägarna med och vänta på sprången...   :)

Hoppade på slutet det relaterade avståndet vi hoppad igång på, bakersta hindret låg på 90 - 1 m kanske. Kul att få hoppa liite högre, hihi.

Nä nu ska jag slå Rebecka på wordfude, ciao!




Sjöisminnen!

1 kommentar:

Skriv här!