onsdag 19 oktober 2011

Birk!

Idag hoppade jag Birk! Fick typ en chock när jag skulle ha honom, han är en relativt grön häst som även är ganska ny på ridskolan - och går inte mkt lektion direkt. :) Jag älskar att rida yngre hästar, de är så mysiga och goa. Ofta rätt närgånga och kontaktsökande, och när man rider har de inte alltid koll på alla benen och kan vara lite springiga. Birk var jättemysig att rida, fast han kunde bli lite stark i galoppen.

Vi hoppade lite studs och att man skulle byta galopp över ett litet kryss. Studsen var lite konstig först tyckte Birk men han fattade sen. ;P Han hoppade bra men jag måste fortfarande jobba med att inte hoppa före, men det blir helt klart bättre och bättre. Fick en bra känsla idag, även om de andra fick hoppa högre så hade jag ju en mkt grönare häst och det är roligare än att få hoppa högt. ;P

Vi blev även filmade så det ska bli kul å se, även om jag hade mycket annat att tänka på än min sits. ;P


Hopptränade även för Klara med Silvia idag, Det gick jättebra och jag fick många tips, det känns super inför söndag. Ska även ha Silvia på dressyrträningen imon. ;)


Hare göött!! ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!