söndag 30 oktober 2011

Mörbultad

Ïdag var de ju Pay and Jump på Clareberg för oss. :)

Detvar inte en ända felfri vad jag hörde/såg och det blev väldigt försenat, för alla typ vägrade 100 gånger på varje hinder men fick ändå fortätta. Vi fick stå och vänta jättelänge i regnet och jag och Arrow blev både blöta och stela. Ine på banan blev Arrow både seg och tittig, och backade liksom mot hindrerna. Han hoppade av sådär tidigt som han gör ibland. Jag typ slungades ur sadeln och på tredje språnget så ramlade jag av!
 Nån som vet varför jag alltid ramlar av på hopptävlingar och inte hemma.. Folk tro ju att jag ramlar av varje dag... ^^
Fick snopet leda ur Arrow från manegen. Andra rundan var jag jättetuff mot honom, vi skulle runt hade jag betämt.

På 4:e hindret var det en väldigt kort anridning, och det gick lite för långsamt för att det skulle bli ett bra hopp,i landningen flög jag liksom ner med halsen på Arrows.. hals och jag tappade andan. Jag la en volt men fortsattre sen banan. Sista hindret var lång anridning till och det blev rätt bra. Slutet av banan höll jag mig i manen över hindrerna och jag satt kvar även om han hoppade stort på de flesta. En väldigt ful runda men vad gör det när vi kom runt och klarade det? ♥

Rätt missnöjd för tillfället skrittade jag av Arrow och sen när Rebecka kom märkte jag att jag hade slagit i stämbandet och tappat rösten. Seriöst, jag kunde inte prata! :O Arrow, som hade varit hur duktig som helst, fick äpplen och vi åkte hem.

Han hade gjort sitta allra bästa och på framridningen kändes han desstom hur fin som helst! ♥

Hemma städade i ur transporten och packade in allt. Arrow fick gå i hagen i typ 20 minuter och sen gick voi ner med honom till Jennies stall, en 2 minuters promenad. :)

Arrow släpptes ihop med Caluha medans Jennie visade oss runt. De hälsade inte äns, Arrow var helt förvirrad och började äta grus för han fattade typ inte att det inte var gräs..?

Det var jättefint och vi ser verkligen fram emot att stå där!! :D Det är dessutom inte äns alls klart än, tänk hur det kommer bli då?

Vi installerade allla våra grejer, ordning och reda ska det vara!

Arrow fick komma in och stå i sin box, sen åkte jag och mamma och sa hejdå till alla i Einars, lite sorgligt faktiskt.. :'( Vi hämtade det sista och gjorde fint efter oss också. :)

Har haft en sjukt rolig (och h'ndeserik) dag och nu sitter jag med en h'rlig l[rkaka p[ l[ret och halsont framf;r datorn.




Har VERLDENS BESTA ponny! ♥

Kram p[ er!

Karin

1 kommentar:

  1. Line Norlin, tävlingssektionen Clarebergs RK31 oktober 2011 kl. 18:50

    Det var tråkigt att du tyckte att det tog lång tid, men eftersom det var en träningstävling så vill vi såklart låta alla få chansen att komma runt banan! Ändå hade vi inga extra uppehåll utöver höjning, mer än då något extra hände; ryttare som föll av olyckligt eller hinder som totalraserades.

    Nu hade vi ju inte vädret med oss, hade det varit bättre hade förhoppningsvis inte väntan känts så lång! Hoppas ändå att du kände dig nöjd med dagen och gärna kommer tillbaka till oss i framtiden.

    Lycka till!

    Vänliga hälsningar,

    Line Norlin
    Tävlingssektionen
    Clarebergs Ridklubb

    SvaraRadera

Skriv här!