tisdag 18 oktober 2011

Manegen

Idag fick ponni gå dressyr i manegen. Det gick okej, tycker jag. I uppvärmningen så jobbade vi med att få upp ett friskt tempo och att få arrow att ta högerhjälperna och inte gå och böja sig. Det gick bra och han var rätt pigg. :) Okej de festa som såg honom tyckte kaske inte att han såg ovanligt pigg ut, men lite mer än vanligt typ, haha..

Red utan stigbyglar för att komma åt honom bättre och för att öva på sitsen. Arrow går bäst när man kan ha så stilla händer som möljigt och därför är det ju bra att träna på det i nedsittningen då man skumpar runt lite överallt ibland.. x)
När jag tog stigbyglarna igen blev jag själv mycket stadigare och Arrow blev stadigare i formen. Traven och skritten gick bra men galoppen blev rätt fail. ^^
Han kändes jättefin ett bra tag, innan han tröttnade och började att dra upp huvudet i protest. 
Men allt som allt gick det bra och Arrow var ändå rätt arbetsvillig. :)

Har förresten anmält mig till en Pay'n'Jump på Clareberg om två veckor, ska starta två gånger, 80 cm hade jag tänkt.

Ska träna hoppning för Carina i helgen också, passar bra så vi får öva och få lite tips. :)
Får se om vi startar någon 90-klass på en av clear-rounderna på Billdal i höst också!



Alltid så HIMLA charmiga miner..


//Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!