onsdag 12 oktober 2011

Hoppelihopp

Idag hade vi hoppning/markarbete på lektionen. Men först skulle vi visa häst vid hand, jag hade Lilla C och det gick bra faktiskt, kom ihåg hans pappas namn och att ta tygeln i en hand i traven osv! ;)

Ja, på lektionen då. Vi värmde upp på en liten studs med upphöjda bommar på ena sidan. Lilla C kändes mjuk och lätt att reglera. Gillar den hästen väldigt mycket! Vi hoppade sedan en bana med en "riktig" studs och ett plank. Hade en bra känsla och han var inte alls spänd som han kan vara ibland. :) 

Ellior satt på läktaren när vi skrittade av hästarna, och jag såg att hon åt på en kaka. jag frågade om jag fick smaka lite på den så hon bröt av en liten bit och jag vände tillbaka för att ta emot den. Då tappade jag kak-biten i saanden i manegen och det var bara att hoppa av och äta upp den, haha!

Galenskaperna fortsatte ute i stallet, Ellinor och Rebecka låste in mig med Lilla C´s sadel i Midways box. Där  fick jag sitta ett tag.. x)

Vi fixade med Arrow efteråt och pysslade om honom. Men eftersom det var så sent så fick han vila idag oxå. Fast det visste vi ju redan..

På lördag ska Arrow rakas och jag ska skritta ut barbacka på långtur hade jag tänkt. :)


//Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!