lördag 1 oktober 2011

Carina-träning

Idag var det träning för Carina. Vi började med att rida fram i små volter, och hoppade fram på ett lågt plank. Sen hoppade vi en tre-kombination där vi skulle länga och korta. Det var bra för Arrow och mig. Jag fick förstå hur mycket jag behövde ta i men ändå vara känslig...  Vi hoppade det många gånger åt de olika hållen, på 3,4 och 5 galoppstrång mellan varje. Skulle ibland vara 4 till andra hindet och 5 till sista o s v.
Fick sätta mycket tryck i honom men ändå inte rida för fort och långt. Skulle även jobba på min sist och handställning, vilket behövs tycker jag, haha.

Sedan gick vi vidare och jobbade på en övning med  tre hinder. Omhoppningssvängar typ och att vända kort. Sista gången kändes det riktigt bra, då satte vi galoppen på alla hinder, annars när man svänger direkt efter hindret till höger landra han lätt i fel galopp.

Carina är väldigt duktig och gav massor av tips som jag förstår. Inte för att jag göra allt hon säger direkt... ^^


Till sist hoppade vi ett hinder som var ca 90 cm högt. Kändes inte så högt, det var ju ändå markarbete. Nästa gång hoppas jag på att hoppa 1.10! :D


Josefin var med och har tagit ca 300 kort - Efter att jag rensade!!


Bland så många foton måste väl en hel del vara bra som jag kan visa upp här....




 

1 kommentar:

  1. Hehehe, men många blev bra :P Hann dock inte rensa alla innan du åkte <3

    SvaraRadera

Skriv här!