måndag 17 oktober 2011

Stressad

Oh, detta var en stressad dag med mycket tankar. I skolan hade vi både en extra livskunskapslektion om mobbning och typ 2 timmar DISA - din inre styrka aktiveras som handlar om stress och livet och blablabla...

Jag skyndade mig till stallet efter skolan och hann prcis på en och en halv timma

  • byta om
  • hämta Arrow
  • borsta och sadla
  • rida
  • sadla av
  • ta på Arrow täcket
  • ta in Billy, ta ut Arrow och ta in Cahlima
  • borsta Cahlima(-s ben)
  • mocka
  • fylla på hö
  • koka vatten
  • fylla på kraft
+ att det blev lite komplicationer som tog extra tid.. Bl a så välte jag ut en full skottkärra mitt i stallgången på Arrow, Cahlima försölte rymma när jag tog in Arrow, Stövlarna fastnade i leran och jag fick släppa hästen och dra upp dem, Uttaget i sadelkammaren funkade inte så jag fick býgga ett torn att ha vattenkokaren på i stallet.. osv!


Arrow fick ridas i parken idag. Jag travade typ överallt där det var platt, klätttrade lite och galopperaade upp för galoppbacken. Rätt kort men intensivt pass, haha. Ponni travade på riktigt bra påväg hem idag, han är piggare utan sin päls! :D

//Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!