lördag 8 oktober 2011

Hoppning

  Idag kom Matilda och hälsade på igen. Hon gjorde ett litet ingrepp på Arrows man och pannlugg, hahah.

Jag red i manegen, och vi byggde upp en oxer med två bommar framför, en med två galoppsprång emellan och en med ett galoppsprång.  Matilda fick agera ridlärare och mamma fick vara säkerhets-vuxen..

Hoppade fram på ett 70-hinder ungefär, och sen höjde vi och höjde och de sista 3 sprången låg oxern på 1 m. Nytt rekord med Arrow, haha..

Fcik tipset att hoppa med martingal i fortsättningen då han lätt blir lång. Det var jättebra när vi väl var där också att ha Matilda var där, hon känner ju Arrow allra bäst så..

Jag är jättenöjd med dagens ridning, Arrow och jag tyckte det var superkul! Det gick bra i trav- och skrittarbetet också, han var fin i formen när han slappnadde av. <3



Hemma i stallet fick ponnyn, sadeln och tränset ordentlig omvårdnad. Eftersom jag hade så lång tid på mig så gjorde jag lite lydnads-övningar med Arrow rumt stallet. :)


Söteponnü!

//Karin

1 kommentar:

  1. Ni var super duktiga båda två!! De blev ju bara bättre o bättre hela tiden tycker jag!!:) när ni ridit ihop er ännu mer får de se upp på tävlingsbanorna!;)

    SvaraRadera

Skriv här!