lördag 18 juni 2011

Galoppslingan

Idag kom mamma och hämtade mig hemma redan kl 8 imorse, hon bor ju i stallet med sitt ridläger nu. Vi fixade med Gul Gul och Comtesse och red iväg. Vi skrittade upp för galoppbacken och ner förbi Einars stall. Såg ett rådjur med en minimini bebis!! Supersöthet på hög nivå! Vi red förbi de skrikande fotbollsungarna och tog lite trav när vi kommit på plan mark ---> årekärr.
Vi vände inte innan vägen, utan skrittade längs den tillbaka till stallet. En väg jag aldrig gått förut. ^^
Vi red till galoppslingan, med eftersom Comtesse skulle ta det lugnt så red jag själv runt 3 varv. Först 1/3 trav och 2/3 galopp. Bytte varv och tog två varv i galopp i det andra. En gång hoppade en hare upp framför Gunnar och då blev han lite rädd och brazzade iväg lite, fast annars var han jättesnäll. <3 det var en härlig ritt! Hemma i stallet, fixade jag massor, putsade sakerna och stövlarna nogrannt och "diskade" krubba, vattenkopp och vattenhink tills de blänkte! Kände mig såå duktig asså... Jaja hejdå mina vänner! //Karin

Published with Blogger-droid v1.6.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!