onsdag 31 augusti 2011

:)

Blir så himla enformigt med bara inlägg om dagen, ska försöka variera bättre!
Men, tänkte bara säga att Arrow kändes jättefin idag. Men jag tror faktiskt att han är lite trött för han orkade inte riktigt jobba i traven och galoppen. Utan mer körde upp huvudet och sprang, men visst var han fin stundtals.
I skritten jobbade han riktigt bra. :D

Jag och Karin har bestämt att han ska få ridas ganska lungt nu i tre dagar. Imorron blir det lite jogging och kanske nån galopp. På fredag skritt och lite trav om Josefin kunde rida med på Ubbe, annars så longerar jag nog lite tror jag. Och på lördag så ska Signe eller Simon skritta lite. Sen på söndag så kör vi igång som vanligt igen med lite cavalettiserier i paddocken. ;)
Det är ju nyttigt för alla hästar att ta det lite lugnare i några dagar, men ändå ridas. Särskilt nu när det han varit ganska mkt den senaste veckan. Både i ridningen och alla nya intryck. :)


Den 30 september är det dags för Kräfthoppet för vuxna, men har man egen häst kan man vara med fast man inte är vuxen. Så jag och Karin ska vara med, jag har inte skrivit upp mig än men jag har bestämt att jag vill vara med jag oxå. ^^ Blir våran första "tävling", kommer bara hoppa typ 70 - 80 så han kan ju lätt gå två rundor. ;)

Vi hade även aspirantmöte på kvällen det var mysigt, extra kul att Karin och Emelie är nya medlemmar! :D


Hare gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!