lördag 27 augusti 2011

Swedish riding sport och longering..

Hejsan! Ska berätta om dagen:

På förmiddan så åkte vi till åsa och köpte Kräuter till Arrow, sen åkte vi till svensk ridport. Jag köpte ett mörkgrönt longerspö och ett par Kingsland Boots. ;D

På em så åkte vi till stallet och våran blöta men ändå älskade ponny. Stackarn såg inte direkt lycklig ut i regnet, han blev nog glad av att stå inne lite. Men sen var det ju bara att ge sig ut i regnet igen, longering i paddocken blev det. Fast jag red barbacka dit och tillbaka.
Arrow fattade direkt vad som gällde och gick snällt på en volt runt mig, han fick ha ena tygeln som inspänning på yttersidan och longerlinan genom bettet och sedan fäst i gjorden. Provisorisk inspänning även kallat, för att våran halsförlängare tydligen inte var i stallet utan hemma hos Karin? Aja, det gick bra endå. Han sökte sig neråt fint, och jobbade mest i en ganska låg form. Provade galopp ett par gånger i båda varven bara, han skulle ju arbetas lugnt idag. Han fattade inte direkt att han skulle galoppera utan bara travade jättesnabbt, man fick bromsa samtidigt som man 'jagade' på honom lite. Men det gick bättre och bättre, och det är ju bara bra att ha nåt att träna på; Galoppfattningar när man longerar. ;)
Han var lydig trots leran och jag är väldigt nöjd med honom. =) ♥


Googlebild på bootsen jag köpte ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!