måndag 22 augusti 2011

Idag ♥

Hej, jag ska fatta mig ganska kort om dagen. ^^ Jag och Karin kom till stallet vid halv ett, Josefin kom vid två. Vi ryktade, gick en liten promenad och fixade iordning Arrow. Han var jättesnygg och matchad idag. Jag hade en röd piké och ett rött dressyrspö och Arrow hade röda lindor och rött schabrak. ^^ Jag skrittade till billdal, och de andra gick bredvid. Skrittade och travade lite i paddocken innan Matilda kom. Sen så pratade vi en stund och sen så red jag lite mer ordentligt. Det var ganska lerigt och Arrow försökte hela tiden undvika leran x) Sen va han lite spänd över allt det nya och så men det gick ändå bra. :) Han blev stundtals jättefin, och han är enklast i högervarvet. Nån perfekt form gick han inte i men han var ändå eftergiven, jag är jättenöjd med tanke på att det är tredje gången jag sitter på honom nånsin. Jag hade inte ens förväntat mig att han skulle gå i form första veckan typ. ;P

Matilda och Josefin fotade lite. Eller, Josefin fotade hela tiden varje sekund typ och Matilda lite grann. :)

Sen i stallet så klippte Matilda hans man och pannlugg. Han blev mkt snyggare och mer välvårdad. Jag vet att man inte får klippa manen egentligen men Matilda har typ gjort det varje år och Henning har inte brytt sig. Han har ju ingen sån tjock man som vissa av de andra hästarna på sjöis har. Och det hinner ju växa ut innan han ska tillbaka, klippte bara typ 2 cm. ;)

Kollade på lite bilder efteråt (Det var Karins kamera som Josefin fotade med) och min handställning var verkligen urkass. :( Jag måste tänka på det hela tiden, är iaf glad att jag är medveten om mitt fel och det är ju inte såå allvarligt direkt. Så det ska jag verkligen jobba på, men det är svårt när han har en häst som gärna kryper upp i formen. Blir nog bättre med tiden, när jag verkligen lärt mig rida honom.

Karin får lägga upp bilder denna gången. ;D

Du är bäst ♥




Imorron börjar skolan, blääk! Håller tummarna för att mitt schema ska va bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!