måndag 29 augusti 2011

Regn och ridning runt fältet

Idag såg det ut som om att de skulle va hyfsat väder, så jag planerade att rida runt fältet. Men, det blir förstås hinkregn precis när jag rider iväg. :( Jag och Karin tänker vända och hämta Arrows vattentäta ridtäcke, fast vi tänkte att de säkert bara var tillfälligt. Men det var det tydligen inte, det regnade hela tiden. ;P

Men om man bortser från regnet så gick Arrow super! Hittade halsförlängaren i skåpet och bara för det så red jag med den. ;P Fast det var ett bra val, för man behövde inte ta honom så mkt i munnen i början. Utan han började i en låg och avslappnad form, och han höll den. Det var underbart att rida honom idag, han var så mjuk och fin. Kände att han verkligen jobbade med ryggen, särskilt i galoppen. ♥

Tog av halsförlängaren i slutet (Den gjorde ingen nytta när han var så avslappnad och fin, den bara hängde ^^). Han var minst lika fin utan oxå <3
Jag tänker inte rida med halsförlängare mycket om ni undrar, jag ville bara testa idag och det var skönt att inte behöva bråka så mycket med hans mun. Annars så tycker jag att man bara ska använda den vid longering.. ;)

Red inte så länge på grund av både regnet och för att han var så duktig. Är riktigt nöjd med prinsen idag :')


På kvällen hade vi terminens första US-möte, undertiden stod Arrow i boxen och torkade (Och åt, xp). Efter mötet gick vi (Jag, Josefin och Karin) och satte på Arrow hans regntäcke och släppte ut honom. :) Han får gå med täcke nu p.g.a. det kassa vädret..



Imon ska Karin rida dressyr i paddocken(?) :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!