onsdag 3 augusti 2011

Ridläger dag 3

Idag så började vi galoppera. Jag hade Glenn på dressyrpasset inne, han var jättefin och busade inget. Nöjd :) Sen på em red vi ut, jag hade ju Lilla C såklart. Han var jättepigg och när vi skulle galoppera så bara drog han ner huvudet och typ stack. Det tog ett tag att få honom att sakta av asså. xD Sen fick han och Smilla gå bakom Sofia och Esther längst fram. Så att vi typ inte skulle bli avkastade, ;P Smilla var oxå helt crazy.
Haha, de är för goa.


När lägret var slut så red jag ut med Emelie, Ida, Emma och Josefin. Det var några hästar som behövde skrittas, med andra ord; de som inte går lägret.
Jag tog Bonita för att hon är så go. ^^ Försökte jobba henne men hon bara stretade, tog jag lite mer i henne och verkligen arbetade aktivt med skänkeln så sökte hon sig lite mera neråt. Använde jag spöet började hon ibland trava och då kändes hon direkt finare. ;) Men vad ska man kräva av en häst på 20 år lixom, även om jag vet att andra kan rida henne bättre. :P (För er som inte vet är Bonita väldigt lat, men sjukt gullig ;P)


Vi betar hästarna efter en välbehövlig dush. ;)

Lilla C ♥
 Och vad gör inte häsen när han är nydushad? ;P Igga allt random prat i bakgrunden. ;)) Och nej, han har inte lysande ögon xD Jag har lampa på kameran. ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!