onsdag 3 augusti 2011

Stalldag

Idag följde jag med Rebecka och Josefin direkt på morgonen till stallet. Jag hjälpte till att mocka och så. Jag tog mig också uppgiften att avlägsna möglet från Eponas martingal. Det var tänkt att jag skulle kolla när de red dressyr i manegen, men Tyson behövde bada. ^^

Efter lunch gick jag till Preston. Lollo, Desiree och Mikaela skulle ut och rida så det var bara Calhima och Preston ute i hagarna där uppe. Och eftersom hon inte kan lämnas ensam så fick jag ta ner henne till hagen brevid Tinas hästar. Calhima är en stor bebis verkligen.. Det tog längre tid änplanerat så jag tog en lite kortare tur. Vi skrittade en bit, alltid var det något som var läskigt, någon som klippte gräs, en man som sågade i en planka, syrsor som lät. ^^

Jag orkade inte bråka med honom idag när han inte ville gå nära barnen som spelade fotboll, så vi vände och tog en annan tur. Men imorgon kommer jag vara mer bestämd, med lite mer mat i magen. :)


Om vi hade ridit ut med någon annan häst hade han säkert varit hur lugn som helst. Synd att jag precis missade de andra.

På återläsande,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!