fredag 26 augusti 2011

Hårdträning

Idag fick Arrow vara med om stenhård konditionsträning. Först åkte jag och Emilia ner till stallet, fixade och borstade. När Rebecka kom red jag iväg, de gick brevid. Red två varv runt galoppslingan (Emelia tog bussen hem.), och det gick bra, men jag måste korta tyglarna och våga påvärka honom. Jaja, ska försöka ännu mer på söndag.
Sedan tog jag ett varv i rask galopp -om man mu kan säga så- och Rebecka klockade oss. Vi tog det på 2 min 16 sekunder. Altså bara lite långsammare än när storhästarna galopperade rätt fort. : )
Sen skrittade vi upp till galoppbacken, och galopperade halva vägen upp, efter den spruckna delen. Sen så bygde vi upp stockarna på slingan till riktiga hinder. Efter att ha rullat över några gånger kändes det riktigt bra. : D
Sen tog jag en sista galopp upp för 'lilla' backen, Arrow orkade nästan hela men stackaren bröt av sista meterna, haha sötis. <3
Så skrittade vi hem och Arrow var jättesvettig, så han fick en skön duch och lite havre och två äpplen och pyttelite Capri Sonne.

Förövrigt så har jag och Rebecka kommit på världens mest geniala idé att vi ska ha "skafferimat" ståendes i skåpet som man kan äta av om man hungrara ihjäl, smart va? Capri sonne, knäckebröd, nudlar och sånt. : )

En superhärlig dag med resultatet:
Ponnny: dyblöt av svett.
Karin: dyblöt av svett.
Rebecka: torr och utan svett.


Om det är något man måste göra innan man dör så är det att ha en egen ponny, kan jag tipsa om! xD


Tjockis! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!