tisdag 16 augusti 2011

Min ridning.

Plus och minus:

+
Jag är mjuk och följsam.
Jag har lätt för avståndsbedömning i hoppningen. 
Min skänkel är stadig.
Jag har lätt för att komma ihåg banor och dressyrprogram.
Jag anpassar mig snabbt när jag sitter upp på en ny häst, typ i mina hjälper om den är känslig eller seg m.m.





Jag tittar lätt ner.
Jag slår omkull mina händer och trycker ner dom nedanför manken, om hästen t.ex. blir för hög i formen.
Jag är ibland för mjuk och försiktig så tygeln glappar/vågar inte ha nån riktig kontakt.
Jag lutar mig ibland för mkt framåt i sprången och ger för mkt eftergift.
Jag kan bli irriterad om hästen inte gör som jag vill. 



Övrigt:

♥ Jag passar med känsliga hästar med egen motor men de behöver inte nödvändigtvis vara såå pigga.
♥ Jag föredrar solklart ponnyer, särskilt de med den riktiga glimten i ögat.
♥ Jag är varken sk. Hoppryttare eller Dressyrryttare. Det beror helt på vilken häst jag sitter på, kan mkt väl tänka mig att jag blir mer 'hoppryttare' när vi har Arrow. Eftersom att hoppning är det han är bäst på.
♥ Jag kan lätt rida ute hur kallt och dåligt väder (nästan) det än är.
♥ Jag är matchningsgalen, vilket ni säkert kommer märka när vi har Arrow. ^^ Det finns nästan inte att rida med lindor som inte matchar schabraket, de behöver inte vara den "största" färgen på schabraken men typ kanten eller nåt. x)
♥ Min favorithäst på ridskolan är Lilla C. ♥



Blev ett lite luddigt inlägg men hoppas att det va lite kul att veta iaf. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!