torsdag 26 januari 2012

Andra chans

Det är sjukt hur mkt man dömer utan att veta, har fördomar om osv osv

Tänkte ta ett par exempel; Tretorn ridstövlar, rakt klippta panluggar och Justin Bieber. 3 helt olika saker...

Förr hatade jag Tretornstövlarna, hade fördomar om att alla som hade dem var bortskämda B-ponnyungar osv. Ett tag hade jag och några andra en benämning på ryttare som hette just Tretornryttare. Galet, jag vet. Ångrar det så idag, jag har börjat gilla Tretorn mer och mer. Skulle lätt kunna ha ett par Tretorn GTX och ett par vanliga också om de hade passat mina ben. Men framförallt kan jag acceptera vad folk tycker är snyggt, men det handlar nog om mognad oxå. ;)

Exempel nr 2 är bara en ren smaksak som förändras. Nu tkr jag att det är jättegulligt med tjocka spikrakt klippta ponnyluggar. Men endast på ponnys ska tilläggas. ;)
Bild från Google

Sen tillsist ska jag skriva om Justin Bieber. Jag seriöst hatade honom förut, men jag fattar inte hur för jag hade hört typ en låt. Men jag tror att det handlade om att alla andra ogillade honom och då hängde jag på. ;P "Tyckte" precis som många andra att han var ful, sjöng som en tjej osv. Vilket är helt fel, han är helt underbart bra. Det var när jag såg Never say never jag tänkte till lite, fick förståelse och respekt. Nu lyssnar jag på honom varje dag och han är en av de bästa artister jag vet. :3

U smile, i smile ♥

Med detta vill jag säga ge saker en andra chans, döm inte med en gång och framförallt; Hata är ett väldigt stark ord. Jag hade kunnat räkna upp fler saker, men tog dessa tre denna gången. ;)


1 kommentar:

  1. Håller med på alla punkter utom den sista. Men har alltid vart lite omogen av mig
    men tkr inte illa om hnm pga hans utseende elr musikstil utan för grejjer jag vet att han har gjort
    ni får komma hit ner och titta på Abra och sadelkammarn nån dag saknar er!
    btw skulle det va sjukt spännande att se hur Arrow står:D

    kram

    SvaraRadera

Skriv här!