måndag 16 januari 2012

Fullt Upp

Idag har jag haft sjukt mycket för mig, därav uppdateringen. Red i paddocken, och det var lite hårt men det gick att rida på ändå. Ida red Disney samtidigt. Arrow var till en början rätt seg, och inte alls där jag ville ha honom. Han gick med huvudet rakt upp och intresserade sig för annat än hon där uppe, kändes det som. Hade som sagt vanliga bettet, och det var svårt att få riktigt ett sånt stöd som med hacket. Han var inte ens stadig i skritten, och jag blev bara mer och mer frustrerad. Ville egentligen hoppa av och gå in men Jennie var ju där så jag red vidare...

Efter en halvtimmas träglande ungefär tog Ida in Diney i stallet, och då blev Arrow helt galen. Dom gick medans vi galopperade, och Arrow drog som bara den mot utgången. Gjorde lite täta övergångar och sen skrittade jag av. Ibland blir jag inte riktigt klok på den ponnyn.

Vet att jag egentligen borde rida dressyr imorn igen för att känna att det sitter, men jag tror jag tar och klättrar lite i parken istället, haha. ^^


Kramis!

och hejja roffe nu då!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!