måndag 30 januari 2012

Hihi :3

Idag så busade jag och Arrowponni runt i de snötäckta gräshagarna som det var sista chansen å rida i idag, de släpps där imon. ;) Först jobbade jag skritten i en 20 min kanske, men sen tröttnade både han och jag och tog lite trav och galopp ist. Bara en liten stund för det är så jobbigt för honom att galopperna i 1 dm lössnö, bra träning iaf! Det var sjukt kallt ute, men tänkte inte så mkt på det för det var sjukt kul och mysigt. ^^

Hade tänkt å bjussa på en videoblogg från idag, men det blåste så mkt att det är skithögt brus hela videon. Så man hör inget. -.-

Your world is my world
And my fight is your fight
My breath is your breath
And your heart ♥



En annan sak jag måste flika in; Ni läste säkert Karins inlägg om hurvida hon ska hyra Arrow ett år till och det. Ville bara förtydliga eftersom hon hade skrivit typ såhär; "Om nu inte Rebecka vill ha honom ett år till..". Asså det är absolut inte så att jag "inte vill" ha honom ett år till. Han är världens underbaraste ponny, bättre finns inte och jag älskar honom över allt annat. Jag hade kunnat göra nästan vadsomhelst för att bli 1 dm kortare, så att jag hade kunnat rida ponny längre. Men tyvärr är det så att jag nästan är 170 lång nu, jag kommer dock bara växa 2 - 3 cm till men jag ser redan lång ut på ponny. Rider aldrig ponny mer förutom Arrow då, eftersom att jag egentligen är för lång. Jag vet att jag inte väger så mkt och hela den biten. Men mina ben är så långa så det ser ändå värre ut än vad det egentligen är. Arrow är en väldigt ädelt byggd ponny som man lätt ser förlång ut på. Det skulle verkligen vara hemskt att varje dag behöva oroa sig för att man ser alldeles för lång ut osv. Därför kommer jag inte (hur mycket jag än vill) inte hyra honom igen. Jag är helt enkelt för lång, hopptävlar inte eller så på honom längre. Dressyr är en annan grej, där är ju typ alla lite långa på sina ponnis? Även om det funkar så vill jag somsagt inte må dåligt för att jag känner mig förlång. Jag vet att Jenny tycker att jag borde rida storhäst nu osv. Sen är det så att jag vill satsa lite mer på dressyren och Arrow vill hoppa. Jag tycker att det är roligare att rida storhäst för att jag kan slappna av och sträcka på mig utan att hela tiden tänka på att jag ser förlång ut. Därför så kommer jag gå över till storhäst efter vi har lämnat tillbaka Arrow, förutom Sjöislägret med   Arrow då. ;) Sen får jag se om det blir medryttar/foderhäst eller något. ;)

Ville bara pointera detta då det lät ungefär som om jag hade tröttnat på Arrow eller nåt, för så är det inte. Hoppas att ni förstod. ;)♥

edit av Karin: Det  var absoulut inte så jag menade, utan bara att jag vet att Rebecka väljer att inte ha honom nästa år av olika skäl. ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!