måndag 30 januari 2012

Future?

Det är många som frågar nu när det börjar gå mot vår hur vi ska göra i höst, med Arrowponnin, om vi ska ha honom ett år till osv. Han lämnas ju tillbaka i maj och hyrs ut igen i augusti. Jag tycker att tiden med honom har varit helt fantastisk. Även om det har varit dagar när jag har varit så arg på honom, så irriterad, så har det gått över så snabbt.




 Antalet avrmlingar har ökat kraftigt och det har blivit långa dagar i stallet. Men det har varit så fruktansvärt roligt. Skulle aldrig kunna hitta en mer underbar ponny, helt seriöst.



JAG vill ha honom nästa år igen, förutsatt att jag inte blir för lång för honom. Precis när det börjat klicka, då ska vi lämna tillbaka honom och det känns inte alls bra. Han trivs bra här och om jag inte växer ur honom är jag säker på att vi kan ha roligt ihop ett år till. Om vi har råd, och om jag inte växer så mycket, tänker jag hyra Arrow nästa år. Har inte vuxit så mycket på ett tag, hade en spurt och nu har jag inte vuxit särskilt mycket alls på ett bra tag, liksom haha. Sen är det inte säkert att han får en "mindre" ryttare om någonannan  har honom nästa år. Jag vill verkligen ta till vara på ponnytiden så länge jag kan och en sån fantastisk ponny vill man inte lämna ifrån sig, som man faktiskt har första shing på...



Om Rebecka nu inte vill ha honom nästa år hindrar det ju inte mig från det, right? ;) Om jag blir för lång den sista månaden får jag väl bara rida runt lite dressyr och ute i skogen eller något, haha. Det är ju trots allt bara under en 9-månaders-period och inte för resten  av livet, vi köper ju honom inte direkt.
Matilda övertygade mig faktiskt igår, speciellt när det gick så bra då, är det det enda jag kan se framför mig, att ha honom och ingen annan. Om jag blir 1,80 på rekorfart får jag kanske ge upp den drömmen till sommarn, men än lever hoppet!

<3 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!