tisdag 24 januari 2012

FML

I nästa liv tänker jag inte stå och hacka fruset hästbajs ut snö...  Vet inte vad jag har tänkt med den senaste tiden?! Idag glömde jag att hjälpa till att ta in hästarna, som jag alltid brukar komma ihåg, häromdan tappade jag bort mina nycklar och de är fortfarande borta, och de senaste veckorna har jag tappat bort två par skor, osv osv.
Jag är säker på att det är för att jag är alldeles för stressad, jag tar på mig för mycket saker hela tiden. Jag måste blir bättre på att säga nej, jag säger bara ja till allt, hela tiden.

Även om planeringen oftast håller, man hinner med och har roligt, så gnager alltid något annat att vara stressad för i bakuvudet, alltid. 


Idag, när jag väl kom till stallet, när jag hade min planering så att jag skulle hinna hem och följa lillasystern till sin aktivitet, insåg jag att jag hade glömt att räkna med mockningen av hagen. Just det. Där gick 40 minuter åt till att stå och hacka i marken med en klumpig grep i fastfruset bajs i den där j*vla hagen. Det som göms i snö kommer upp i tö, säger man ju, så det blir mycket att mocka i vår.. ;)

Det är ingen annan som tvingar mig att göra dethär. Att ha ponny och allt som hör till, rida lektion, vara med i US och i dressyrsatsningen, vara ledaraspirant, you name it. Jag gör det för att det ska vara roligt och inte för att jag måste. Men blir det verkligen roligt, när det gör att jag mår dåligt för att jag inte hinner med det jag   måste hinna med?

Jag får så jäkla dåligt sambete och jag blir så himla arg och irriterad på mig själv. Hur tänker jag egentligen, tänker jag ens alls?! Det är bättre att göra bara några saker och göra dem bra, än att försöka lösa allt själv...
 Jag är bara en människa, men jag tar på mig saker att göra som om jag vore två. 

det är nu man älskar att ha världens finaste ponny med världens mest förstående ögon..


Har skrivit om denna texten minst 10 gånger, och får aldrig riktigt ut mina känslor, men det var skönt att skriva av sig lite i alla fall. Nästa gång jag läser det kommer det låta helkonstigt för jag kommer inte vara lika irriterad då. Fingrarna skriver praktiskt taget av sig själva, haha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!