fredag 27 januari 2012

Arrow parrow tottihest


Idag red jag dressyr med hacket i ridhuset, i ca 45 min.

Red fram honom ordentligt på volter, fyrkantssprår och fick honom alert med lite enkla byten i galoppen. Red en övning där man gör 10 m volter i hörnen innan långsidorna, och sedan behåller man ställningen på långsidan. Alltså 2 volter per varv.
Red 1 varv skritt, 2 varv trav, galoppjobb, bytte varv osv. När det gick bra så ökade jag svårighetsgraden lite och red ca 1 m innanför spåret hela tiden. Då märkte jag snabbt att han inte riktigt var mellan skänklade, och jag fick jobba lite med att han skulle ta skänkeln. Man får vara lite på honom när man rider dressyr utan sporrar. Han var pigg och så men lite bekväm och tog inte alltid skänkeln. Det gjorde att han var lite vinglig när jag red innanför spåret men det blev snabbt bättre. Han har inte blivit genomriden på ett par dagar så det tog ett tag att rida igenom högersidan oxå. ;)

Men jag är nöjd med honom, galoppen funkade ganska bra oxå. Men bet sig fast lite i vänstervarvet och ville springa så fort som möjligt. ;P Formen var väldigt reglerbar idag och han var avslappnad och mot slutet hängde även bakbenen med lite bättre. ;)♥

Imon hinner jag inte stallet, vi ska ha släktkalas. Men jag taggar inför söndag, ska bli jättekul å hoppa lilla(stora) Antitia. ;d

I never thought that I could feel this power
I never thought that I could feel this free
I'm strong enough to climb the highest tower
And i'm fast enough to run across the sea, oh
Cause there's just no turnin back
When your heart's under attack
Gonna give everything I have
Cause this is my destiny

Never say never


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!