lördag 21 januari 2012

Jan Brink

Igår efter skolan åkte jag till stallet. Råkade gå av på "hästebäck" eftersom jag är så van vid det, och insåg det halvvägs till stallet. Så jag fick gå till baka och ta nästa buss. ^^

Kom tillslut ner till Billdal och plockade ner saker i påsar i ca en och en halv timme. Sedan bytte vi om till vita ridbyxor, nyputsade ridstövlar och mörka fleecar. Vi fick röda kraft-mössor som sponsrade hela arrangemanget.  Sen så gick vi igenom med Sofia en sista gång hur vi skulle gå, och så kom Jan Brink. Han pratade med oss.. (!!)

Sen gick vi med facklor då, bakom och framför Jan Brink, och ställde upp mot publiken. Det var mörkt  manegen och jag tror att det såg rätt coolt ut. ;)

Sen fick vi som gått med facklorna sitta nere i manegen, allra närmast och se när Marina Mattson red och Jan pratade. De hade två hästar med sig, som var sååå fina. Jag tyckte bäst om fuxen, som hette Beckham. Efter ca en och halv timma så var det paus, så vi han gå på toa och äta lite. Sen visade han två filmer och en powerpiont, som var väldigt intressant.

Temat för hela kvällen var "bäst på helheten" typ, och jag tycker att det var en extremt bra clinic. Som sagt är Jan Brink verkligen en förebild, och det var verkligen en inspirerande kväll!!

Taggad inför framtiden nu, kände mig plötsligt sugen att anmäla till en dressyrtävling...? Får se om vi hinner med innan Arrow ska tillbaka.

Eftersom det är fruset ute nu och Rebecka ska rida dressyr i eftermiddag inför imon, ska jag skritta ut barbacka lite i snön. Mys! <3





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!