onsdag 25 januari 2012

Makita


Idag var jag och Arrow och Rebecka (hon red)  på promenad en stund innan ridlektionen. Mysigt! Sen cyklade vi till Billdal och hade hästkunskap, jobbade med hästens övergångar även denna veckan.

Sen på själva ridpasset hade vi markarbete med en serie med studs och ett räcke med två galoppsprång på båda sidor om studsen. Det var kort anridning och hästarna fick lyfta på benen snabbt över hindrena. En bra övning för Makita, eftersom hon måste jobba mer på sånt. ;))

Det var kul att rida i alla fall, och när jag hade koll på hennes fötter som flög lite hit och dit gick det riktigt bra. :)  Nästa vecka funderar jag på att kolla om jag kan ha Arrow istället för Makita, har inte hoppat honom för tränare på evigheter och det är ett par dagar före den andra P&J:en så om det går bra kanske vi debuterar 1m?? (L:B för d-ponny) Nej vi får se men nu på söndag ska jag i alla fall hoppa 90 cm x 2. Målet är att få färre fel än förra gången, då fick vi 8 st haha..

Har känt mig dålig hela dagen, haft sjukt ont i halsen. Om jag mår lika dåligt som jag gör nu blir det nog varken skola eller dressyrträning imon.. :(  Får dricka asmycket te och vårda mig..



2 kommentarer:

  1. Har ju varit lite snack om eran asgrymma header och jag tror jag har hittat hon "Paula" som har gjort den. hon skriver på equusfoto.blogg.se nu om ni inte visste det ;)

    SvaraRadera
  2. tack, nej det visste jag faktiskt inte.. :))

    SvaraRadera

Skriv här!