tisdag 17 januari 2012

Promenad

Idag så mådde jag illa i skolan och när jag kom till stallet, så jag red inte. Efter att jag och Emelie hade tagit in hästarna så borstade jag och gosade med Arrow länge, innan vi gick ut och tog en promenad.

Han var jättesöt och stod och kliade sig i virveln, i
seriöst två minuter minst. Så söt!


Vet inte om det är för att han fäller mycket nu? Han gjorde så igår också, aslänge!


 Sen gick jag och Arrow en promenad då som sagt. Först var han inte särskilt intresserad av mig, gick och luktade på bajs, smakade på gamla löv osv. Fick nästan släpa honom bakom mig..
 Jag gjorde lite övningar för att få honom uppmärksam, började jogga, stannade, började gå, joggade igen osv. Han hajjade snabbt och travade när jag gjorde det, gjorde halt när jag gjorde det osv..  Först gick vi alltså förbi fotbollsplanerna, sen igenom parken och därefter klättrade vi i backarna. Arrow var jättepigg i backen!
 Vi gick upp för långa galoppbacken tre gånger och upp för den mindre backen på andra sidan kullen tre gånger, varav en gång i trav. Det tyckte Arrow var störtkul, haha! Sen gick vi hem och efter att ha stretchat benen på Arrow fick han äta resten av sin middag medans jag pysslade i stallet. ^^



ser jättemörkt ut runt om men det är för att jag fotade  med blixt. ;)





1 kommentar:

Skriv här!