söndag 29 januari 2012

Finaste

Idag hoppade jag och Arrow Pay and Jump på Billdal. Kom ner till stallet tidigt för att gå banan och sen åkte vi upp till hästarna. Fixade i stallet och sen fick Arrow en ordentlig rykt och jag insåg att Arrows man var förvunnen, haha. Red ner till Billdal så att jag hade gott om tid och träffade Matilda där. (Arrows förra "hyrare") Fick några riktigt bra språng på framridningen med coachning av Matilda han tog liksom riktigt i och sög tag i hindrena. Så kul när han har lite egen motor så att man kan korta honom och få honom att hoppa mer på styrka än på fart..

Sen in på banan, ponni kändes jättepigg och glad! Kändes überbra, han hoppade jättebra med ryggen och jag kunde bara stämma av ibland och styra mot rätt hinder. På 6:an kom vi lite fel och han hoppade av jättetidigt och jättehögt, vilket resulterade i att jag ramlade av. Lite pinsamt bara , jag slog mig inte ller så. Hindret var liksom 90 och han hoppade minst 30 cm över, haha!

foto: Matilda Willners

Sen hann jag bara hoppa upp och hoppa ett, ganska dåligt, språng innan jag skulle in och hoppa andra rundan. Han var lika framme, bara att jag höll i manen denna gången, haha xd

Arrow var jättefin, och det enda vara att han rev andra hindret för att vi kom i fel gallop i svängen och han blev lite lång. Så bara fyra fel och en lycklig ponny och en lycklig ryttare. <3 Kände verklugen att han tyckte att det var såå roligt, det blir så mycket roligare för mig då också! Är jättenöjd över båda rundorna, det roligaste jag gjort på väldigt länge. Alldeles speciellt att göra det med sin ponny efter så mycket slit och kämpande, så många avramlingar haha..



<3 <3 <3


Det var supersnällt av Matilda att komma och hjälpa till, det var verkligen till stor hjälp. :)

Hon ska komma nästa vecka också, då blir det ev 1 m debut, vi får se..?? ;D


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!