söndag 25 december 2011

3:e avramlingen...

Imorse åkte jag och mamma till stallet och tog ut hästarna + mockade hagen. Sen åkte vi hem igen, softa lite och åkte ner igen vid lunchtid ungefär. Tog in Arrow och Comtesse och gjorde i ordning dom. Arrow fick bli extra julig och ha röda benlindor på sig. Jag hade min röda jacka på mig också. Det var fint väder först, när vi red iväg, och det höll i sig ett tag faktiskt.

När vi kommit till.. ja en bit innan Årekärr, skulle vi galoppera upp för en brant backe. Arrow kom lite efter Comtesse så han brassade på lite för att komma ikapp. tror att han tyckte att det var roligt, han skakaede på huvudet som bara den och gjorde ett ordentligt bocksprång, haha. Jag ramlade fram på halsen, och det märkte han, söten, och stannade. Det gjorde tyvärr inte saken bättre, utan då ramlade jag bara ner på marken. Arrow märke att Comtesse och mamma hunnit hela vägen upp för backen, så han gjorde ett hopp över mig - eller snarara mina ben, och galopperade upp till sin kompis.

Helt oskadd, hoppade jag upp igen när vi kom till platten. :D Kunde helt klart gått värre, men det kan det alltid, ingen idé att gå runt och vara rädd. Bara 3:e avramligen på Arrow - på 4 månader, mindre kan man inte förvänta sig. ;)





Annars hade vi en jättemysig ridtur, förrutom alldeles på slutet för då blev det förskräckligt kallt. :)

Min mobilladdare dampar så jag kan tyvärr inte ladda upp bilden på julpyntet hos Arrow, förlåt...


Kram så hörs vi!


ibland är det svårt att hålla sig kvar..

1 kommentar:

  1. Haha jag har aldrig ramlat av på Abra!:D peppar,peppar...

    SvaraRadera

Skriv här!