måndag 12 december 2011

Måndag igen -.-

Ush, jag gillar verkligen inte måndagar. Vi börjar ganska sent så det blir inte så mycket längre skoldag än andra dagar, men när vi slutar så sent så är det mörkt när man slutar, det blir ofta bilkö på vägen till stallet och man måste rida i mörker. Ensamt i stallet brukar det vara också, och mycket läxor som ska in på tisdagar.
Idag så glömde jag gå av bussen också, och åkte vidare till Skintebo. -.- Fick gå över och ta bussen tillbaka en hållplats. x)

Nere i stallet så mockade jag hagen i mörkret och fixade med mat och mockade boxen. Sen ställde jag Arrow i gången och borstade, ryktade, kammade, stretchade och allmänt gosade med ponni i en hel timma. Sen kände jag mig ridsugen för regnet gick över. Så jag tränsade och tog på mig helmet och gick ut till paddocken.
Arrow var så himla fin att jag ville aldrig sluta rida. :D Han var mjuk, stadig, framåt och ja jättefin. Så det blev även en timmas ridning. ;)





//Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!