fredag 30 december 2011

Snabb uppdatering :)

Idag jobbade jag i stallet, det var kul. :) Jag red Sam på dressyrträningen för Helena och det gick rätt så bra. Sam är helt sne och jättestark i ena sidan, så det tar ett bra tag att rida igenom honom. Men skänkelvikningarna gick bra och den lite stadigare formen kom mot slutet. :)

Jag hade även kvartssamtal med Sofia, det gick bra. Pratade lite om bohuscupen nästa år, det blir Dressyr, Häst, antagligen med Nalle. :)

Efteråt red jag Arrow, runt fältet och han var pigg och skötte sig (Inte alltid han gör det när man rider där xd), men sen när vi skulle hem igen så skulle jag skritta asfaltsvägen men han fattade inte att vi skulle hem, utan när jag började rida mot ridhuset blev han jättearg, låtsades vara rädd för allt och småstegrade, hoppade omkring och var allmänt jobbig. Jag blev jätteirriterad då han höll på länge, han brukar ge sig efter ett tag men det gjorde han inte. Så jag hoppade av ist och bestämt drog med mig honom. Då blev han plötsligt jättsnäll -.-

Men aja, i övrigt gick det bra att rida :3 hahah

Det är jättekallt ute nu så Arrow fick på sig dubbla täcken, mys. :)♥ Det är bra nu när han börjar gå med dubbla, för det bruna täcket är lite litet och så fort han tar ned huvudet så drar halstäcket fram täcket så rumpan typ sticker ut, jag stör mig så sjukt mkt på det men det blå täcket är lite större så det är löst nu. x)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!