tisdag 27 december 2011

Tre hästar samt Arrowponni. ^^

Idag var vi på Ridsport Tre Hästar som jag varmt kan rekommendera ;)

Köpte ett ponnyhack, tyglar, ett nytt spänne till täcket och en spöhängare. Jag och Karin "delade" på ett par läderbenskydd med fårskinn oxå. :)

Sen åkte vi till stallet, provade alla grejerna och red. KArin var snel som lät mig rida lite på hennes dag.. Provade hacket i paddocken, han var zuperfiin. :)♥

Sen red vi till fältet där han blev överpigg. ;P Red barbacka och skulle galoppera, men Arrow drog ner huvudet aslångt, typ mulen i marken. Sen bröt han av så jag typ åkte rutshkana nerför hans hals och landade på fötterna framför hans hals. HAHAHAHAH

Bildbomb;; (obs, det kanske inte ser perfekt ut men han har inte ridits på hack på väldigt länge, tänk på det. )


Ny grimma och jodopax gel ^^

Benskydden :)












Arrows första möte med Pippi :P

Arrow åt upp typ ett helt träd haha

Påväg av xD




Vi red precis när det var påväg att mörka därav kvaliteten på vissa av bilderna. ;)

Fler kommer!!

En annan sak, jag vet att sidostyckena kommer nära ögat men han verkar inte störas av det. Har ialafall fixat en extrarem att ha lite högre upp framför ganascherna under hakan som ska fästas i sidostyckena och på så sätt hålla nere sidostyckena. ;) Kan ta en bild imon om ni vill se.
 Typ så fast lite längre ner. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!