söndag 4 december 2011

En stund i stallet

Ush, vad lite motivation jag hade när jag steg ur skolan i eftermiddags, det var mörkt (!!), jättekallt, missade bussen, bilkö, mycket läxor som väntade och spexträning på kvällen. Altså stressad Karin. När jag kom ner bytte jag snabbt om, borstade av Arrow och sadlade och tränsade. Red ett halvtimmas dressyrpass i paddocken.

I början, när jag skrittade fram, tränade jag på att vända med vikthjälperna. Ingen hand och ingen skänkel, bara vikt och blick-hjälper. Gick förvånansvärt bra faktsisk, kunde göra små volter t o m.

Gjorde mycket renodling av hjälperna, och Arrow blev pigg och alert. Gick över till galopp så småningom, kortade och längde den, ökade och minskade osv. Det tycker ponni är lite jobbigt, så det får vi göra mer moahahah... :D

Sen hade vi då som sagt spexträning, kul! :)





//Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!