lördag 31 december 2011

Arrow 31/12

Idag åkte mamma och jag ner på morgonen för att släppa ut hästarna, alla förutom Arrow. Då blev han ledsen och vägrade stå stilla i stallgången. Helt seriöst, han typ värmde upp genom att gå fram och tillbaka, åt höger och åt vänster. Varje gång som han skakar på huvudet låter det högt för spännet på grimsakftet och stolparna de sitter fast i är båda i metall.  Lite irriterad på honom så sadlade jag och skrittade iväg. Mamma hängde med på cyckeln. Efter inte så lång tid kom vi fram till att det var för isisgt för att rida, så vi gick tillbaka till stallet och broddade Arrow. Sen gav vi oss av igen. ;)

Klättrade lite och red ett par varv på galoppslingan. Trav och galopp på den soliga sidan och skritt på den andra, där det var fryst i marken. ^^  Arrow var ganska pigg, men vid backen dummade han sig lite och stregrade och höll på sådär som han egentligen har slutat med nu, haha. Men han gav sig efter ett tag och annars var han snäll. :)  <3



Gosi!


Sen så fikade vi lite med Jennie, Ida och Sofia, innan mamma skjutsade mig till Billdal där jag och de flesta andra ur US blev fotograferade med Sparky i det fina vädret. Bilden kommer i en artikel i tidningen Ridsport, så håll utkik efter den! Ska bli kul att se sig själv i sveriges största hästtidning, snart är jag känd haha! :D


Till sist så vill jag önska er ett Gott Nytt År, och hoppas för djurens skull att det inte smäller för mycket i natt. Hästarna har fått extra hö som de ska få i natt så de kan sysselsätta sig med nåt annat än att vara livrädda. ;)
Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!